Jelena Ćalić je umetnica, dizajnerka, ali i kreativac na planu zdravije ishrane. Zajedno sa svojim suprugom i majkom tako je kreirala i robnu marku „gušt“, koja je najpre bila prepoznatljiva po humusima (namazima od leblebije)…
…upakovanim na originalan način, ali se sada sve više prepoznaje i po drugim zdravijim proizvodima, takođe upakovanim vrlo prepoznatljivo…
Ja tj. mi u zdravijoj ishrani. U priču o zdravijoj ishrani smo ušli sa ciljem da tom tržištu ponudimo nešto novo i zanimljivo, ukuse koji ljudi poznaju – ali u nekim drugačijim kombinacijama.
Sve brži životni tempo i stalna jurnjava sa vremenom je mnoge naterala da se hrane na brzinu, bez mnogo razmišljanja o kvalitetu onoga što jedu. Takav ritam isključuje pažljivo pripremanje svežih namirnica koje može da oduzme i po nekoliko sati svakog dana. Ljudi se odlučuju za gotove ili polugotove proizvode, koji su najčešće prepuni raznih veštačkih aditiva i otrova, a sa ciljem da zamaskiraju loš kvalitet te hrane. Naš cilj je bio da ponudimo nešto što može da se konzumira kao polugotovo jelo, ali bez štetnih dodataka, da bude ukusno i zdravo, bez kompromisa oko kvaliteta sastojaka i pripreme.
Prvi proizvodi su izašli na tržište 4. decembra 2009. godine, kada je “Gušt” zvanično počeo sa radom, iako su pripreme počele nešto ranije, na leto te godine.
Otkud inspiracija. Inspiraciju crpimo iz prirode. Trudimo se da spojimo vizuelnu lepotu sa savršenim ukusima koje nam ona pruža. Takođe, inspirišu nas i stara, proverena znanja, iz vremena kada su ljudi znali za blagotvorno dejstvo darova prirode i bez moderne tehnologije. Za humus, na primer, postoje zapisi u hijeroglifima starog Egipta, da je čuvena lepotica Nefertiti hranila faraona Ehnatona upravo ovim jelom.
Učiti, učiti… Trudimo se da učimo stalno, svakodnevno. I o blagodetima namirnica koje koristimo, i o načinu njihove prireme i obrade. Vaš časopis je jedan od sjajnih izvora znanja i najrazličitijih informacija o zdravom životu. Mnogo učimo i kroz odnos sa našim potrošačima, koji često umeju da daju sjajne savete. Time stalno unapređujemo naše proizvode i širimo krug ljudi koji nam ukazuju poverenje.
Moj recept za zdrav i srećan život. Jedini pravi recept koji važi za sve jeste da u svemu treba biti umeren. Treba slušati svoje telo i činiti mu da se oseća dobro… jer u zdravom telu je zdrav duh. Zdravija ishrana je jedan od glavnih koraka ka tom cilju. Povratak prirodi i život u skladu sa njom je pravi način da se stvori sklad duha i tela.
Lepota dolazi iznutra. Znam da zvuči kao kliše, ali ja stvarno mislim da je baš tako. Naravno da su lepo lice i lepo telo poželjni faktori, ali ako neko to ne nosi u sebi – to ni drugi ne mogu da vide. Lepe oči nisu samo lepa boja i oblik, pogled je najvažniji … često srećem ljude koji se ne uklapaju u stereotipe lepote, ali plene šarmom gde god se pojave. Mislim da je šarm presudni, takozvani „x” faktor.
Kako je nastao Gušt. Sama reč gušt znači „uživati” – u dobroj hrani, piću, pesmi, lepoti… Tako je i nastala naša mala proizvodnja, sa željom da ljubitelji dobrog i zdravijeg zalogaja uživaju u našim proizvodima svim čulima. Trudili smo se da naši proizvodi, pored ukusa, budu i vizuelno dopadljivi, jer se prema hrani treba odnositi kao nečemu što treba da bude ukusno i za oko.
Gušt je porodična proizvodnja i čine je članovi moje najuže porodice. Sviđa nam se da tako radimo, jedni drugima dajemo snagu i podstrek i bez čvrstog hijerarhijskog sistema.
Ciljevi i planovi za budućnost.Planiramo da proširimo paletu proizvoda, ali i krug potrošača. I jedno i drugo zahteva veliki napor i proširenje proizvodnje, ali mi smo optimisti i spremni smo za to. Takođe, planiramo i izlazak na neka nova tržišta.